Boženy Němcové 2

75. let výročí naší školy

Náš svět technologií

Schránka důvěry

Pokud máte nějaký problém nebo chcete na něco upozornit písemnou formou, můžete využít schránku důvěry.

Ta se nachází v přízemí budovy školy (směrem do jídelny).

Nebo napište na školní email důvěry: duvernaschranka@zsbnopava.cz

Klub rodičů

Informace o tématech a termínech Klubů rodičů: zde

Učebna pod širým nebem

TOPlist

Přehled příspěvků podle kategorií
tabule

Ve dnech 24. 6. – 26. 6. 2024 proběhlo ve Zlíně Mistrovství ČR školních týmů v šachu, kterého se zúčastnili naši žáci Š. Šimon, Š. Matěj, L. Matěj, C. Daniel. Na toto mistrovství se probojovali přes okresní i krajské kolo. Chlapci předvedli opravdu úctyhodný výkon během obou dnů a devíti kol, který jim přinesl krásné umístění na 6. místě z 32 družstev. Kluci toho ovšem neměli dost a během jednoho odpoledne si zahráli simultánku s GM Martinem Petrem, kde vybojovali tři remízy, což byl pro ně nezapomenutelný zážitek. Tímto jim děkujeme za skvělou reprezentaci školy a přejeme jim mnoho úspěchů nejen na poli šachovnice, ale i ve škole.

VIII.A na Lysé

Slunečný den 25.6. byl pro naši třídu jako stvořený pro parádní výšlap na Lysou horu. Počasí bylo jako na objednávku, možná na poměrně náročný terén  až příliš teplo, ale to nás v našem společném odhodlání porazit nejvyšší horu Beskyd nezastavilo. Když jsme vystoupili na nádraží v Ostravici, už se na nás  Lysá z dálky smála, zbývalo jen vyrazit. Stačilo se vydat  po červené a za dvě hodinky jsme byli nahoře. Odměnou nám byl krásný výhled na okolí a skvělé občerstvení, které jsme si užívali. Dolů už to v podstatě šlo samo. Jen ty nohy nás po příjezdu zpátky do Opavy malinko zlobily, přece jen jsme měli našlapáno bezmála 25 km. Dokázali jsme si, že nejsme žádná párátka a jsme prostě borci do nepohody. Na tenhle výlet budeme opravdu dlouho vzpomínat.

1.B v Úvalně

V pondělí jsme se vydali na výlet do Úvalna. Vlak jsme z důvodu výluky vyměnili za autobus a brzy ráno vyrazili. Nejprve jsme došli k odpočívadlu, pořádně se posilnili, ať zvládneme vyšlapat na Rozhlednu Hanse Kudlicha. Z výšky 18 m nad zemí jsme měli krásný výhled po okolí. Poté jsme si zahráli několik her a dali si občerstvení. Cestou na Rychtu jsme zastavili v lese a postavili domečky pro místní skřítky. Na Rychtě jsme si několikrát proběhli zrcadlové bludiště a trochu se báli ve sklepě s měnícími se obrazy. A pak už rychle na zastávku a autobusem zpět ke škole.

Kouzlo živých motýlů v arboretu

V pondělí 24.6. jsme si zajeli s dětmi z 1.A a 3.A do Arboreta v Novém Dvoře. Obdivovali jsme nové expozice ve sklenících, nakrmili kapry  a želvy v místním venkovním jezírku, vyfotili si místní pávy, prošli jsme se stezkou smyslů. Nejvíce mezi dětmi zabodovala návštěva místního zookoutku, ale především skleník s živými tropickými motýli. Dětem se od nich vůbec nechtělo. Výlet jsme si fajnově užili.

Výlet za pohádkou na zámku

Ve středu jsme s dětmi z 1.B vyrazili na výlet do Hradce nad Moravicí. Prvním našim cílem byla Bezručova vyhlídka. Užili jsme si krásný výhled, dali si svačinku, zahráli si pár her a vydali se zpět k zámku. Jelikož nás sluníčko nešetřilo a peklo, co mu síly stačily, zašli jsme se osvěžit zmrzlinou nebo ledovou tříští. Poté nás na zámku čekala prohlídka s divadelním představením – Pohádka o Jezerní královně a vodníku Tutínkovi. Pak už jen zbývalo vyrazit na vlak a zpátky domů.

Naši studenti dosáhli fantastických výsledků v prestižní „Dopravní soutěži mladých cyklistů 2024“. Celá soutěž se konala od začátku května do půlky června a děti z naší školy se jí zúčastnily ve velkém stylu.

Děti si prošly okrskovým kolem pořádaným v Malých Hošticích, kde vyhrály a postoupily do okresního kola. Zde znovu excelovaly a vyhrály první místo. Tento úspěch jim otevřel cestu do krajského kola ve Frenštátě pod Radhoštěm, kde soutěž trvala dva dny. Naši cyklisté zde opět zvítězili a postoupili do celostátního kola, které se konalo po dobu tří dnů v Hradci Králové. Zde obsadili skvělé třetí místo a stali se tak třetími nejlepšími v celé České republice!

Soutěže se zúčastnilo šest statečných studentů ve věkové kategorii do 12 let: kapitánka Terezka Strnádková, Terezka Smolková, Honza Kozák, Ondra Matušek, Žaneta Kociánová a Nela Jarmová. Pod vedením pana učitele Petra Matuška se na soutěž připravovali celý školní rok.

Děti soutěžily v několika náročných disciplínách. V královské disciplíně – jízdě po dopravním hřišti, také v druhé nejtěžší disciplíně – jízdě zručnosti. Dalšími disciplínami byly zásady poskytování první pomoci, testy z pravidel silničního provozu a test z labyrintu – mapy, kde musely děti najít nejbezpečnější cestu.

Během celé soutěže se naši žáci museli vypořádat s různými překážkami, včetně dvakrát pochroumané ruky, která skončila v sádře, horečkami, nepříznivým počasím a velmi zdatnými soupeři. Přesto jeden z našich žáků dokonce vyhrál hlavní cenu pro nejlepšího individuálního jezdce.

Veliké poděkování patří našim soutěžícím dětem, jejich rodičům za neocenitelnou podporu a celému podpůrnému týmu – trenérovi, panu Pavlu Blahutovi a Monice Bartošové z Krajského úřadu MSK, a všem organizátorům všech kol této úžasné soutěže.

Naši studenti opět ukázali, a to i před přítomným ministrem dopravy panem Martinem Kupkou, že tvrdá práce a odhodlání přináší vynikající výsledky. Jsme na ně velmi hrdí a těšíme se na jejich další úspěchy.

Video ze soutěže zde

Výlet do Štramberku

V úterý 18. 6. jsme s dětmi 1.A a 2.B zajeli na náš školní výlet do Štramberku. Toto malebné městečko nabízí spoustu aktivit a zajímavostí pro turisty. My jsme se nejprve zašli podívat na jeskyni Šipku, kde jsme se dokonce setkali a vyfotili s pračlověkem Bertíkem. Pak jsme se vydali do pekárny známých štramberských uší, dověděli jsme se pověst, proč se zde pečou, a dokonce jsme si i vyzkoušeli jejich výrobu pomocí speciálních forem. Moc nám pak chutnaly. Blízká minizoo potěšila děti zajímavými tvorečky. Vše jsme nakonec završili ještě skákáním, jucháním, klouzáním ve velkém skákacím hradě. Výlet jsme si i přes ranní zpoždění našeho autobusu všichni moc užili.